Perkongsian Dari Wall FB HDEO Inside

Aku nak share pengalaman pasal minyak ciplak ni..
Dalam minggu lepas aku nak cari pengganti minyak petronas syntium 800 ke brand lain sebab harga dari dealer dah naik menggile (myk pc supreme ade jgk kat kedai aku, biase la bisnes mane bole syok sendiri, kene gak ikt khndak customer) . Tup2 ade lori bwk barang spare part datang kat kedai aku nak jual minyak castrol magnatec 10w40 murah2.. harga nya? Harga minyak monogred sae 40.. aku dah nak amik 3 kotak dah pastu aku tnye nape murah sgt, die ckp ini minyak 2nd grade pnye.. ptuih aku ckp minyak ciplak la 2.. xde nye 2nd grade yg ade ori dgn ciplak...tros cancel nak beli.. xsmpai hati nak naye org.. aku belek botol sume same dgn ori baik ade cop 'king' kat bwh botol dgn ade print no kat hjg bwh botol.. cume yg ade beze castrol magnatec ori dgn ayam :

-ttp botol merah nye pudar sikit pastu kalo pegang dah tau murahnye..

-minyak castrol sticker mileage service interval jenis ade terlekat kat botol.. kalo da kopek mmg xboleh tampal balik.. aku dah test botol minyak ori castrol kat kedai aku yg dah berjemur kene ujan panas bertaun still boleh lekat dgn baik lg..

2 pade pndgn kasar aku jela.. lg satu o/f ciplak perodua die msti tulis 'penapis minyaki' bkn 'penapis minyak' he3

*sorry pic xde sbb mmg almost same dgn ori xde beze...

Berhati-Hati
 

Comments

Popular posts from this blog

Senarai Ejen Petro Canada Malaysia